od HoJo v 16.4.2010, 18:47
2 ClonyXXL: taky se nestačím divit. V jednom příspěvku píšeš, jak jsi spokojený s Navigonem 7310, jak si při optimální trase nemáš na co stěžovat a pak vychvaluješ iGo...
Ale k mým výhradám, hlavně k tomu, že nastavení vyhýbání místním a účelovým komunikacím v Česku jaksi nefunguje: nyní mám vyhledanou trasu Olomouc - Velké Vrbno. To jsme jeli lyžovat na Paprsek. Natavení optimální trasa, povolené dálnice, zakázané mýtné cesty, vyhýbat se místní a účelové komunikace. Tři trasy 93 km, 1:47 h; 101 km 1:49 h; 108 km, 2:06 h. Všechny trasy vedou do Ostružné, v Ostružné k vlekům a lesem po lesních cestičkách do Velkého Vrbna... Rychlá 105 km, 108 km, 96 km, závěr stejný přes Ostružnou a lesní pěšinky. Krátká trasa stejné délky jako optimální trasa (93, 101, 108 km). Krásná trasa jedna trasa 101 km, zase Ostružná a do lesa... Věřit tomu, že navigace vždy dovede do cíle, i když ne po úplně optimální trase, což myslím uváděl i pan Lutonský při recenzi, tak bych se neudržel smíchy...
Nebo loni v létě na dovolené Český Krumlov, Pivovarská (parkoviště) - 48°52´42"S, 14°18´02"V (parkoviště lanovka na Kleť). Optimální trasa tři trasy 15 km, 11 km, 12 km. První dvě trasy přes Vyšný a po lesních cestičkách, třetí trasa na kruháči u Lídlu doleva směr Srnín, kde je zákaz vjezdu. Jo a na začátku to ignoruje regulérní most přes Vltavu a všechny trasy vede přes "most" ketrý by měl být pokračováním ulice U Poráků - ten jsem našel na historické mapě, nyní jaksi neexistuje.. Až rychlá trasa má dvě trasy 15 km a 18 km, kdy u 18 km vede až na Rájov a tam teprve odbočuje na Zlatou Korunu. Zase ignorování existujícího mostu a vede přes imaginární.
To jsou dva příklady. Takových blbinek, kdy (hlavně při odchýlení od navigace), přemlouvá k odbočení do pole, do lesa mám celkem dost.