WAZE
Moderátor: eidz
Re: WAZE
No, jo, když v programování jsem trochu slabší Doufal jsem, že to už někdo udělal
To Gumajz: jiná navigace neřeší můj problém. V současnosti považuji Waze za nejlepší navigaci na trhu. Poměr cena/výkon je nepřekonatelný. Nejsem žádným příznivcem soc.sítí. Ovšem síť Waze je dle mého geniální. I prosté pasivní používání dodává síti data o provozu a ta je poskytuje všem uživatelům zpět. O aktivním vkládání uživateli nemluvě. Celé je to jen o penetraci uživatelů. Popravdě ani není záhodno aby byla příliš velká. V okamžiku kdy Waze v koloně nabídne objíždku a všechna auta kolem vás dají blikr doprava, bude po výhodě.
To Gumajz: jiná navigace neřeší můj problém. V současnosti považuji Waze za nejlepší navigaci na trhu. Poměr cena/výkon je nepřekonatelný. Nejsem žádným příznivcem soc.sítí. Ovšem síť Waze je dle mého geniální. I prosté pasivní používání dodává síti data o provozu a ta je poskytuje všem uživatelům zpět. O aktivním vkládání uživateli nemluvě. Celé je to jen o penetraci uživatelů. Popravdě ani není záhodno aby byla příliš velká. V okamžiku kdy Waze v koloně nabídne objíždku a všechna auta kolem vás dají blikr doprava, bude po výhodě.
Re: WAZE
Jelikož nejsem přítel soc. sítí, tak Waze je mi proti srtsti, protože je přehled o mém pohybu...
Stačí že nás denně sleduje dost subjektů jiných...Ještě abych někam lezl dobrovolně...
Stačí, že jsem z pracovních důvodů musel vlézt na FB...
Stačí že nás denně sleduje dost subjektů jiných...Ještě abych někam lezl dobrovolně...
Stačí, že jsem z pracovních důvodů musel vlézt na FB...
Re: WAZE
A ja si zase tu funkci sdileni trasy ve Waze nemuzu vynachvalit. Manzelka ma nakazano poslat mi vzdycky info a ja muzu sledovat kde zrovna s detmi jsou a nemusim byt nervozni (je tam umyslne zpozdeni asi 3 minty). Stejne tak ja to casto posilam ji, pokud jedu z dalky, nemusime si volat kde jsem a muze prubezne sledovat a vcas zacit varit veceri
Re: WAZE
Porovnával jsem po dobu cca 3 měsíce navi Waze s TomTom GO Live 825.
Za tu dobu jsem najel téměř 3000 km jak po D, různých R, tak po silnicích i vcelku místního významu.
Co se navigovani týká, Tom tom byl o třídu lepší, co se týká upozorňování na dopravní problémy, vyhrálo jednoznačně Waze.
Waze ma občas problém s routovanim, je nutné se podívat, kudytudy, ale je to kompenzovano naprosto reálnou indikaci kolon a zdržení - čím vyšší statut silnice, tím je indikace přesnější. Az k dokonalosti na D1.
Waze ma potenciál být v budoucnu skvělou navi, Tomtom neumí pracovat s online daty u rad Go a Via. To zase umí Waze.
Za tu dobu jsem najel téměř 3000 km jak po D, různých R, tak po silnicích i vcelku místního významu.
Co se navigovani týká, Tom tom byl o třídu lepší, co se týká upozorňování na dopravní problémy, vyhrálo jednoznačně Waze.
Waze ma občas problém s routovanim, je nutné se podívat, kudytudy, ale je to kompenzovano naprosto reálnou indikaci kolon a zdržení - čím vyšší statut silnice, tím je indikace přesnější. Az k dokonalosti na D1.
Waze ma potenciál být v budoucnu skvělou navi, Tomtom neumí pracovat s online daty u rad Go a Via. To zase umí Waze.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
WAZE
Vrana : Ze by TT koupil Waze?
Tony: i ja mam koupenou offline navigaci v telefonu. Ale nepamatuji si, kdy jsem ji naposled zapnul. Dokonce jsem ji nedavno odinstaloval, protoze mam data i za hranicemi.
Verim, ze komercni navigace maji lepsi mapove podklady, ktere maji tez sve chyby. Ale za temito daty stoji team placenych lidi v ruznych spolecnostech.
A presto z me zkusenosti maji tez sve mouchy.
Waze ma mozna horsi mapove podklady, mozna horsi vypocet tras, dost to zalezi na miste uzivatele a situaci.
Ovsem podklady si delaji sami uzivatele. Zadarmo.
To je ten propastny rozdil.
Ohledne penetrace uzivatelu. Naopak potrebujeme penetraci co nejvetsi. Tim bude lepsi vypocet routingu pri nejake udalosti.
Take vice uzivatelu znamena lepsi data pro vypocet routingu.
Tady se Gumajzovi krouti palce u nohou, ze ho sleduji.
Pritom ma moznost ve Waze zvolit tajny mod. Jen se musi pokazdem zapnuti aplikace zapnout.
filo: upresnim. Zpozdeni neni 3 minuty. Je to asi 3-10 minut.
Sdileni tez vyuzivam. Zaslu manzelce prijezd a mam teplou veceri.
Ohledne POI.
Pravdou je, ze vlozit do Waze nejdou. Ovsem kazdy ma moznost si tech 20-50 bodu co uzivatel pouziva do editoru nasazet. A ani namusi. Staci si ulozit oblibene cile. Je to jen malinko jiny system.
Waze nechce nic pouzit z jinych zdroju, kvuli licencim. Byt je to treba zadarmo.
Tony: i ja mam koupenou offline navigaci v telefonu. Ale nepamatuji si, kdy jsem ji naposled zapnul. Dokonce jsem ji nedavno odinstaloval, protoze mam data i za hranicemi.
Verim, ze komercni navigace maji lepsi mapove podklady, ktere maji tez sve chyby. Ale za temito daty stoji team placenych lidi v ruznych spolecnostech.
A presto z me zkusenosti maji tez sve mouchy.
Waze ma mozna horsi mapove podklady, mozna horsi vypocet tras, dost to zalezi na miste uzivatele a situaci.
Ovsem podklady si delaji sami uzivatele. Zadarmo.
To je ten propastny rozdil.
Ohledne penetrace uzivatelu. Naopak potrebujeme penetraci co nejvetsi. Tim bude lepsi vypocet routingu pri nejake udalosti.
Take vice uzivatelu znamena lepsi data pro vypocet routingu.
Tady se Gumajzovi krouti palce u nohou, ze ho sleduji.
Pritom ma moznost ve Waze zvolit tajny mod. Jen se musi pokazdem zapnuti aplikace zapnout.
filo: upresnim. Zpozdeni neni 3 minuty. Je to asi 3-10 minut.
Sdileni tez vyuzivam. Zaslu manzelce prijezd a mam teplou veceri.
Ohledne POI.
Pravdou je, ze vlozit do Waze nejdou. Ovsem kazdy ma moznost si tech 20-50 bodu co uzivatel pouziva do editoru nasazet. A ani namusi. Staci si ulozit oblibene cile. Je to jen malinko jiny system.
Waze nechce nic pouzit z jinych zdroju, kvuli licencim. Byt je to treba zadarmo.
Re: WAZE
Ty jsi to pochopil úplně blbě, mně se nekroutí palce u nohou, že mne sledují...
A vadí mi, že mne do toho taháš,jen kvůli jedné poznámce...Já tebe také necituji, když něco někam napíšeš. A popravdě, jestli je to byl pokus o humor, tak jsem se nějak zapomněl zasmát...
Opakuji : Já sám od sebe nikomu data dávat nebudu. Stačí data, která o mne všichni mají bez mého vědomí. Když se ostatní nechávají dobrovolně sledovat, je to jejich problém. Když všichni půjdou skočit z okna, já nepůjdu......Už jsi to pochopil ? Je to o té relativní svobodě kterou by jedinec měl mít. Jestliže si již všichni zvykli se této svobody zříci, ok. Já chci mít pocit, že se rozhoduji sám...Po všech silnicích v Evropě dopravní informace fungovaly i bez sledování uživatelů dle pohybu jejich telefonů již před lety, kdy jsme s navigacemi začínali.....
Velmi často jsem jednu dobu jezdil do Německa. Jaktože tam dopravní informace fungovaly v době, kdy jsme měli jednoduché telefony typu Nokia 5110 ? A v ČR v té době žádné nebyly, jen vysílaání Zelené vlny atd...Takže to funguje i bez toho...
A krom toho, Dle tebe používá uživatel 20-50 bodů, takže si je tam bez ladu a skladu nasází. Ale já jich využívám daleko daleko více, a nikdy předem nevím, které budu potřebovat...A stále nemohu hledat na netu, protože to chvíli trvá, a já nemohu surfovat a hledat....Já potřebuji mít bod na kliknutí k dispozici...Už jen proto je pro mne Waze nepoužitelné....
A jestliže je někde volba tajného módu udělaná tak, abych ji musel vždy při zapnutí vypínat, aby byla vypnutá, tak je to děláno záměrně, aby byli uživatelé vidět.
A co bezpečnost ?? Vždyť už jen tohle stačí na to, aby někdo uživateli vykradl byt, či dům.... ?? A pohodlně si ohlídal, že je někde daleko...To je jen jediná věc, která mne hned napadla. Těch způsobů využití je daleko více...
Ale je vidět, že se z tebe již stal zaujatý uživatel Waze, takže je mi jasné, že ať napíšu, co napíšu, tak to rozebereš tak, že jsem zpátečník a konzervativec. Ale to už tu mockrát bylo, takže mne to nepřekvapí...Já nikomu nic nevnucuji...Já jsem spoustu navigací a sw vyzkoušel, a používám to, co mi vyhovuje....
p.s. A Waze vypadá navíc jak hračka pro děti, už jen ta kreslená autíčka. To mne odrazovalo už na začátku....
A vadí mi, že mne do toho taháš,jen kvůli jedné poznámce...Já tebe také necituji, když něco někam napíšeš. A popravdě, jestli je to byl pokus o humor, tak jsem se nějak zapomněl zasmát...
Opakuji : Já sám od sebe nikomu data dávat nebudu. Stačí data, která o mne všichni mají bez mého vědomí. Když se ostatní nechávají dobrovolně sledovat, je to jejich problém. Když všichni půjdou skočit z okna, já nepůjdu......Už jsi to pochopil ? Je to o té relativní svobodě kterou by jedinec měl mít. Jestliže si již všichni zvykli se této svobody zříci, ok. Já chci mít pocit, že se rozhoduji sám...Po všech silnicích v Evropě dopravní informace fungovaly i bez sledování uživatelů dle pohybu jejich telefonů již před lety, kdy jsme s navigacemi začínali.....
Velmi často jsem jednu dobu jezdil do Německa. Jaktože tam dopravní informace fungovaly v době, kdy jsme měli jednoduché telefony typu Nokia 5110 ? A v ČR v té době žádné nebyly, jen vysílaání Zelené vlny atd...Takže to funguje i bez toho...
A krom toho, Dle tebe používá uživatel 20-50 bodů, takže si je tam bez ladu a skladu nasází. Ale já jich využívám daleko daleko více, a nikdy předem nevím, které budu potřebovat...A stále nemohu hledat na netu, protože to chvíli trvá, a já nemohu surfovat a hledat....Já potřebuji mít bod na kliknutí k dispozici...Už jen proto je pro mne Waze nepoužitelné....
A jestliže je někde volba tajného módu udělaná tak, abych ji musel vždy při zapnutí vypínat, aby byla vypnutá, tak je to děláno záměrně, aby byli uživatelé vidět.
A co bezpečnost ?? Vždyť už jen tohle stačí na to, aby někdo uživateli vykradl byt, či dům.... ?? A pohodlně si ohlídal, že je někde daleko...To je jen jediná věc, která mne hned napadla. Těch způsobů využití je daleko více...
Ale je vidět, že se z tebe již stal zaujatý uživatel Waze, takže je mi jasné, že ať napíšu, co napíšu, tak to rozebereš tak, že jsem zpátečník a konzervativec. Ale to už tu mockrát bylo, takže mne to nepřekvapí...Já nikomu nic nevnucuji...Já jsem spoustu navigací a sw vyzkoušel, a používám to, co mi vyhovuje....
p.s. A Waze vypadá navíc jak hračka pro děti, už jen ta kreslená autíčka. To mne odrazovalo už na začátku....
Naposledy upravil(a) Gumídek dne 3.8.2014, 11:54, celkem upraveno 1 x.
WAZE
Protoze je to forum o POI, coz do Waze urcite v nejblizsi dobe nepujde, nema cenu tady dale pokracovat.
Do teto diskuze se nenecham vtahnout, kazdy pouziva neco jineho a nehodlam nikomu nic vnucovat ani menit nazor.
Pokud nekdo potrebuje zodpovedet otazky ohledne Waze, jiste si najde Cesko-Slovenske forum na googlu.
Do teto diskuze se nenecham vtahnout, kazdy pouziva neco jineho a nehodlam nikomu nic vnucovat ani menit nazor.
Pokud nekdo potrebuje zodpovedet otazky ohledne Waze, jiste si najde Cesko-Slovenske forum na googlu.
Re: WAZE
Jak je zřejmé,
čas ukázal, že dnes, kdy je on line k nalezení cokoli od hradu po moderní nákupní centrum je databáze ručně udržovaných bodů naprosto mimo relevanci.
Co se týká porovnání bezplatně dostupných navigací v telefonech, tabletech /nejen Waze/ - krabičkové navigace jdou dnes ve stejné situaci jako gramofony, kotoučové i kazetové magnetofony, videopřehrávače na kazety, fotoaparáty na filmy atd. - /náhodný výběr/.
Tato zařízení jsou zpravidla stejně jaké krabičkové navigace schopna funkce - jenže jsou to historické, překonané kusy, kdy stejnou funkci zastane podstatně lépe zařízení technicky nové, svým způsobem víceúčelové a z tohoto pohledu levné.
Je to přirozený vývoj - a doba, kdy jsem zde zadával body zájmu a sváděl boj s takzvaným Helpdeskem firmy TomTom je už z hlediska pokroku techniky historií.
Ale abych se držel tematu - každý, kdo se v problematice navigací alespoň trošku orientuje ví, že Waze dávno překonalo dětské nemoci a při každodenním použití je velkým pomocníkem. Když nepomůže přímo na mé cestě, pomůže jiným tím, že předá inormace o zdržení v tom kterém úseku a to více méně automaticky. Najít cokoli online je otázka chvilky, nechat se na místo navigovat je otázka jednoho kliknutí.
Ale to není jen výsada Waze, tohle umí všechny on i ofline navigace.
Pokrok nezastavíme a nezbývá, než přimout fakt, že krabičkové navigace jsou historie.
čas ukázal, že dnes, kdy je on line k nalezení cokoli od hradu po moderní nákupní centrum je databáze ručně udržovaných bodů naprosto mimo relevanci.
Co se týká porovnání bezplatně dostupných navigací v telefonech, tabletech /nejen Waze/ - krabičkové navigace jdou dnes ve stejné situaci jako gramofony, kotoučové i kazetové magnetofony, videopřehrávače na kazety, fotoaparáty na filmy atd. - /náhodný výběr/.
Tato zařízení jsou zpravidla stejně jaké krabičkové navigace schopna funkce - jenže jsou to historické, překonané kusy, kdy stejnou funkci zastane podstatně lépe zařízení technicky nové, svým způsobem víceúčelové a z tohoto pohledu levné.
Je to přirozený vývoj - a doba, kdy jsem zde zadával body zájmu a sváděl boj s takzvaným Helpdeskem firmy TomTom je už z hlediska pokroku techniky historií.
Ale abych se držel tematu - každý, kdo se v problematice navigací alespoň trošku orientuje ví, že Waze dávno překonalo dětské nemoci a při každodenním použití je velkým pomocníkem. Když nepomůže přímo na mé cestě, pomůže jiným tím, že předá inormace o zdržení v tom kterém úseku a to více méně automaticky. Najít cokoli online je otázka chvilky, nechat se na místo navigovat je otázka jednoho kliknutí.
Ale to není jen výsada Waze, tohle umí všechny on i ofline navigace.
Pokrok nezastavíme a nezbývá, než přimout fakt, že krabičkové navigace jsou historie.
Naposledy upravil(a) Tonny dne 1.8.2017, 9:56, celkem upraveno 1 x.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: WAZE
Je to pravda, vše se vyvíjí.
I když Tonny reaguje na vlákno z roku 2014, tak je tím alespoň vidět, k jakému vývoji za poslední tři roky došlo.
Vše je již dnes jinak a jinde....
Já už dnes udržuji krabičkovou navigaci jen ze setrvačnosti nebo spíše z nostalgie, protože mám ještě v předplatném jednu mapu. Obnovovat fakt nebudu. Takže tím pro mne TomTom skončí natrvalo.
A POI už mám jen jako koníčka. Když mám čas, tak juknu, něco opravím atd...
Navigaci mám v případě potřeby v mobilu. Dnes je navigačních sw tolik, že si každý člověk vybere.
Jen tak namátkou :
Here maps není špatná, Navigon mne zase baví kvůli Liškovi. Waze je dobrý na radary, když někde policie měří. Škoda jen, že někdy Waze udělá blbinu, a pošle člověka do zácpy. Na to si stěžuje dost lidí. Ale tam bude spíše nějaká chyba ve vyhodnocení a dat z dopravy...
Ale jak říkám, dnes je pro mne navigace už opravdu jen hračka. Jako řidič autobusu MHD ji pro svou práci nepotřebuji.
A když jedu soukromě, tak nějakou občas jen tak pro zábavu vyzkouším...
I když Tonny reaguje na vlákno z roku 2014, tak je tím alespoň vidět, k jakému vývoji za poslední tři roky došlo.
Vše je již dnes jinak a jinde....
Já už dnes udržuji krabičkovou navigaci jen ze setrvačnosti nebo spíše z nostalgie, protože mám ještě v předplatném jednu mapu. Obnovovat fakt nebudu. Takže tím pro mne TomTom skončí natrvalo.
A POI už mám jen jako koníčka. Když mám čas, tak juknu, něco opravím atd...
Navigaci mám v případě potřeby v mobilu. Dnes je navigačních sw tolik, že si každý člověk vybere.
Jen tak namátkou :
Here maps není špatná, Navigon mne zase baví kvůli Liškovi. Waze je dobrý na radary, když někde policie měří. Škoda jen, že někdy Waze udělá blbinu, a pošle člověka do zácpy. Na to si stěžuje dost lidí. Ale tam bude spíše nějaká chyba ve vyhodnocení a dat z dopravy...
Ale jak říkám, dnes je pro mne navigace už opravdu jen hračka. Jako řidič autobusu MHD ji pro svou práci nepotřebuji.
A když jedu soukromě, tak nějakou občas jen tak pro zábavu vyzkouším...
Re: WAZE
ad Tonny
Rozhodně není pravda, že "databáze ručně udržovaných bodů naprosto mimo relevanci." Mám vlastní body zájmů, které nejsou už z principu k nalezení online, protože se jedná o soukromé informace. Používal jsem TomTom (v aplikaci na PDA s Windows Mobile) s vlastními kategoriemi bodů zájmů až do roku 2014 a poté začal hledat navigaci pro Android, která by jej mohla nahradit. Nenašel jsem nic, co by se v tomto ohledu TomTomu vyrovnalo. Je rozhodně smutné, pokud vývojáři navigace nechápou význam vlastních POI - jak je vidět v reakcích zde i např. foru Waze.
Rozhodně není pravda, že "databáze ručně udržovaných bodů naprosto mimo relevanci." Mám vlastní body zájmů, které nejsou už z principu k nalezení online, protože se jedná o soukromé informace. Používal jsem TomTom (v aplikaci na PDA s Windows Mobile) s vlastními kategoriemi bodů zájmů až do roku 2014 a poté začal hledat navigaci pro Android, která by jej mohla nahradit. Nenašel jsem nic, co by se v tomto ohledu TomTomu vyrovnalo. Je rozhodně smutné, pokud vývojáři navigace nechápou význam vlastních POI - jak je vidět v reakcích zde i např. foru Waze.
Re: WAZE
Pokud potřebuji databázi vlatních, ručně udržovaných bodů tak se to dá řešit v každé navigační aplikaci volbou uložení bodu do oblíbených položek, kde jsou trvale k dispozici.
Můj názor o nerelevanci zdejších /poi.cz/ kategoriií je podpořen minimálně osmiletou znalostí zdejších poměrů a hlavně tím, že spousta kategoriií v době překotných a rychlých změn v pořádku udržet nelze - namátkou a typicky kategorie WiFi, kategorie restaurací, kdy se majitel mění i několikrát za rok, nebo motorestů a mnogha dalšícj, kde dnes je v budově "něco" a během tří měsíců se to "něco" 5x změní.
Naprosto v obecné rovině bez jakékoli narážky na cokoli zde uvedené si dovolím vyjádžit názor, že dnes, kdy 9 z deseti lidí má takzvaný chytrý telefon s přístupem na internet je jednodušší a rychlejší, zpravidla i relevantnější najít požadovaný bod online.
Namátkou Waze, mapy.cz nebo i strýček gugl i mnohé jiné aplikace mají informace k disopozici stále, mají je relevantní a přiměřeně často aktualizované.
Což se o větší polovině zde na poi.cz uvedených bodů říci nedá. A mimochodem, Gumajz promine a nebude reagovat, za což děkuji, Vás při hledání bodu tyto online aplikace zavedou zpravidla ma místo, kde se dá do hledaného objektu vejít nebo vjet a ne k zadnímu plotu.
Můj názor o nerelevanci zdejších /poi.cz/ kategoriií je podpořen minimálně osmiletou znalostí zdejších poměrů a hlavně tím, že spousta kategoriií v době překotných a rychlých změn v pořádku udržet nelze - namátkou a typicky kategorie WiFi, kategorie restaurací, kdy se majitel mění i několikrát za rok, nebo motorestů a mnogha dalšícj, kde dnes je v budově "něco" a během tří měsíců se to "něco" 5x změní.
Naprosto v obecné rovině bez jakékoli narážky na cokoli zde uvedené si dovolím vyjádžit názor, že dnes, kdy 9 z deseti lidí má takzvaný chytrý telefon s přístupem na internet je jednodušší a rychlejší, zpravidla i relevantnější najít požadovaný bod online.
Namátkou Waze, mapy.cz nebo i strýček gugl i mnohé jiné aplikace mají informace k disopozici stále, mají je relevantní a přiměřeně často aktualizované.
Což se o větší polovině zde na poi.cz uvedených bodů říci nedá. A mimochodem, Gumajz promine a nebude reagovat, za což děkuji, Vás při hledání bodu tyto online aplikace zavedou zpravidla ma místo, kde se dá do hledaného objektu vejít nebo vjet a ne k zadnímu plotu.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: WAZE
Je mi jasné, že toto není fórum k aplikaci Waze, nicméně pokusím se ještě jednou vysvětlit, proč bych uvítal, aby aplikace pro navigaci uměla lepší správu vlastních POI než řešit to "volbou uložení bodu do oblíbených položek, kde jsou trvale k dispozici."
Uvedu příklady úlohy kterou v terénu řeším: Mám několik kategorií zákazníků/uživatelů podle konkrétního produktu - jedná se cca stovky bodů v kategorii (tedy více než 100 a méně než 1000) a změny jsou relativně málo časté - cca 1x-5x za měsíc.
Úloha 1: Potřebuji (v terénu) vypsat seznam zákazníků od zadaného bodu či adresy setříděný podle vzdálenosti od toho bodu (až třeba do vzdálenosti 50 km). Já sám se v tom místě nenacházím.
Úloha 2: Mám naplánovanou trasu do nějakého cíle a potřebuji zjistit, kteří zákazníci (dané kategorie/produktu) se nacházejí poblíž trasy.
Obě tyto úlohy zvládal TomTom naprosto excelentně. Je naprostý nesmysl toto řešit pomocí Oblíbených položek. Je myslím jasné, že nehovořím o "sdílených" POI, které jsou ke stažení na poi.cz apod. Vyjadřovat se o nějakém problému, že to vlastně není problém, protože já ten problém/potřebu nemám, mi přijde dost nekorektní.
Uvedu příklady úlohy kterou v terénu řeším: Mám několik kategorií zákazníků/uživatelů podle konkrétního produktu - jedná se cca stovky bodů v kategorii (tedy více než 100 a méně než 1000) a změny jsou relativně málo časté - cca 1x-5x za měsíc.
Úloha 1: Potřebuji (v terénu) vypsat seznam zákazníků od zadaného bodu či adresy setříděný podle vzdálenosti od toho bodu (až třeba do vzdálenosti 50 km). Já sám se v tom místě nenacházím.
Úloha 2: Mám naplánovanou trasu do nějakého cíle a potřebuji zjistit, kteří zákazníci (dané kategorie/produktu) se nacházejí poblíž trasy.
Obě tyto úlohy zvládal TomTom naprosto excelentně. Je naprostý nesmysl toto řešit pomocí Oblíbených položek. Je myslím jasné, že nehovořím o "sdílených" POI, které jsou ke stažení na poi.cz apod. Vyjadřovat se o nějakém problému, že to vlastně není problém, protože já ten problém/potřebu nemám, mi přijde dost nekorektní.