Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
No jo u Garminů není problém, ale nevím jsou na tom ostatní typy navigací, ale snad jim to umožňuje obdobný způsob předvolby alarmu
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Takže:mkbn píše:Ano přesně tak jsem to myslel. I když je zadán pouze bod, informace přijde stejně s předstihem. Tak že i na zadání úseku vlastně stačí zadat pouze to jedno místo.
Jedu TAM. POI bod bude na konci úseku. Navigace hlásí s předstihem (pokud to navigace umožní připravím ji data tak, aby to hlásila). Takže na začátku úseku mám informaci. Problém - hlášení "dopředu" bývá obvykle svázaný s délkou v m. Takže nastavím např. 300 m, což nemusí vyhovat všem. Jenže v tu chvíli mají všechny takto označené "úseky" délku 300 m. Co s kilometrovým úsekem?
A jedu ZPĚT. Navigace mi hlásí např. 300 m před nebezpečným úsekem, tj. já takto posunu nebezpečný úsek dopředu...
Tudy asi cesta nevede.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Garmin ti bude varovat 300metrů předem v obou směrech - v tomto případě je to výhoda, jindy nevýhoda (např. radary v jednom směru, ale na mě to řve i opačně) ale budiž, není to immerwere, jinak já neznám přístroj, který umožňuje nastavení upozornění extra pro každý bod samostatně..... takže není co řešit. Eidzi asi jsi moc velký detailista a tady ty teoretické úvahy co když až když je celkem ztráta času. Já osobně jsem rád, že mi to upozorní na nějaký problém (jakýkoliv) a že si mohu nastavit lidské kecání toho upozornění, jak daleko před nebo o kolik překročení rychlosti považuji za něco navíc a za plus. Samozřejmě ve střední třídě naviagací mi tohle bohatě postačuje
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Nechtěl jsem se do této debaty vměšovat. Ale nevydržím to. Reaguji na edize a podobné.
Proboha, vždyť je to jedno, jestli na mne zařve navi o 300m dříve. Mám snad hlavu a přemýšlím. Pokud mne navi upozorní, tak zbystřím všechny smysly, na plynovém pedálu lehká noha a koukám co se děje. Tady musí nastopit mozek, nemohu se otrocky řídít navigací. A pokud se mi zdá, že nebezpečí přetrvává, tak prostě na ten plyn nešlápnu.
Navigace je pouze pomůcka, proto při jejím využívání musím přemýšlet. Co mají dělat ti, co navigaci nevyužívají. Ti by podle této této diskuze nedojeli 20 km.
Osobně používám nerozdělenou (resp. sloučenou) kategorii nebezpečných míst. A jednoduše, když navi zařve (v mém případě řekne Pozor, nebezpečné místo) řídím se výše uvedenou radou a je mi jedno, jaké nebezpečí může nastat. Prostě z okolností odhadnu co by to mohlo být. Například, na dálničním mostě asi těžko bude pobíhat zvěř, nebude tam asi blbě klopená ostrá zatáčka ani nepřehledná křižovatka, ale pravděpodobně tam v zimě promrzá mostovka a hrozí náledí, nebo se blíží špatné připojení nájezdu.
Proboha, vždyť je to jedno, jestli na mne zařve navi o 300m dříve. Mám snad hlavu a přemýšlím. Pokud mne navi upozorní, tak zbystřím všechny smysly, na plynovém pedálu lehká noha a koukám co se děje. Tady musí nastopit mozek, nemohu se otrocky řídít navigací. A pokud se mi zdá, že nebezpečí přetrvává, tak prostě na ten plyn nešlápnu.
Navigace je pouze pomůcka, proto při jejím využívání musím přemýšlet. Co mají dělat ti, co navigaci nevyužívají. Ti by podle této této diskuze nedojeli 20 km.
Osobně používám nerozdělenou (resp. sloučenou) kategorii nebezpečných míst. A jednoduše, když navi zařve (v mém případě řekne Pozor, nebezpečné místo) řídím se výše uvedenou radou a je mi jedno, jaké nebezpečí může nastat. Prostě z okolností odhadnu co by to mohlo být. Například, na dálničním mostě asi těžko bude pobíhat zvěř, nebude tam asi blbě klopená ostrá zatáčka ani nepřehledná křižovatka, ale pravděpodobně tam v zimě promrzá mostovka a hrozí náledí, nebo se blíží špatné připojení nájezdu.
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Jen se vměšuj - teď ses vmísil myslím do černého , vidím to taky tak - jak jsem psal - někde problém, tak to postačuje - vše ostatní je už nadstandard a pitvat to do nejdrobnějších detailů nemá cenu
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
to eidz
Ty mluvíš o úsecích. Na předchozí stránce jsem se to snažil vysvětlit. Nejsem zastáncem úseků. Dle mého nebezpečný úsek je nebezpečný proto, že je tam nebezpečné místo. Možná jich je víc. Je-li toto místo zadáno, navigace jej nahlásí předem tam i zpět. Při nastavení 300m tím dostávám celkem slušnou informaci, tady bacha. (dále viz příspěvek Jiráska)
Ty mluvíš o úsecích. Na předchozí stránce jsem se to snažil vysvětlit. Nejsem zastáncem úseků. Dle mého nebezpečný úsek je nebezpečný proto, že je tam nebezpečné místo. Možná jich je víc. Je-li toto místo zadáno, navigace jej nahlásí předem tam i zpět. Při nastavení 300m tím dostávám celkem slušnou informaci, tady bacha. (dále viz příspěvek Jiráska)
Mio C720, iGo8 8.3.2.64873 na MFD, MicsanTrans v1.1Eur(BIG), content na SD
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Prosím, přečti si můj příspěvek s citací mkbn celý. Jestli souhlasíš s tím, že úseky se nebudou zadávat, ale zadá se střed úseku a každý si nastaví upozornění dopředu, tak sorry, opět se v tomhle bodě neshodneme.freewall píše:Garmin ti bude varovat 300metrů předem v obou směrech - v tomto případě je to výhoda, jindy nevýhoda (např. radary v jednom směru, ale na mě to řve i opačně) ale budiž, není to immerwere, jinak já neznám přístroj, který umožňuje nastavení upozornění extra pro každý bod samostatně..... takže není co řešit. Eidzi asi jsi moc velký detailista a tady ty teoretické úvahy co když až když je celkem ztráta času. Já osobně jsem rád, že mi to upozorní na nějaký problém (jakýkoliv) a že si mohu nastavit lidské kecání toho upozornění, jak daleko před nebo o kolik překročení rychlosti považuji za něco navíc a za plus. Samozřejmě ve střední třídě naviagací mi tohle bohatě postačuje
2 Jirásek:
Kde jsi byl, když jsem slušně o pár stran vyjádříl pochybnost o nutnosti rozdělení kategorie? To jsem byl proti všem a zpátečník a debil a kdoví co. Když jsem snažil vysvětlit svůj názor, že mi navigace nemusí hlásit pozor, zákruta! opět nebylo podstatné....
A teď nějakých 300 m nemá význam. Když umístním bod ne zcela nakraj vozovky, tak jej správce přepracuje. Ve skutečnosti jde odchylku max. o 2 m.
Jestli používáte navigaci jako upovídaného kamaráda, který si s Vámi popovídá o zatáčkách, nerovnosti silnice atd., tak ať. Ale zavádí-li se systém, pravidlo, tak ať má smysl.
Úsek má význam. Jak označit např. 4 km úsek, který je nebezpečný tím, že tam "řidiči" nebezpečně předjíždějí? Je to úzký, terénní vlnky, kde se schvová osobák jako prd. Silnice I/35 z HK na Mýto (pro nemístní směr Holice). Teď to je v nebezpečných místech - právem. Dát bod do středu je nesmysl. Že neznáte úsek delší jak 300 m ještě neznamá, že taková místa neexistují.
A jen pro úplnost - já používám u bodů, které chci aby se mi hlásili, jednotnou vzdálenost 750 m. Proč? Protože když mi navigace nakecá pozor, mobilní radar 50 nebo pozor nebezpečný úsek neskáču na brzdu, ale v klidu zvolním a připravím se na hlášenou událost. A neměl jsem potřebu Vám tuto vzdálenost tlačit, jako jedinou správnou. Chápu, že 300 m zase víc vyhovuje jiným. Proto je to asi volitelný parametr, ne?
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
No nevím. Když se někde blbě předjíždí, tak to ještě nemusí být nebezpečné místo. Ostatně řekni mi kde se blbě nepředjíždí. No a co se týče třeba rozbitých silnic. Myslím, že by řidič měl dokázat vyhodnotit po čem jede a nečekat až ho navigace upozorní, protože všechna místa pravděpodobně nikdy označená nebudou. Prostě používat za volantem kromě navigace také hlavu.
Mio C720, iGo8 8.3.2.64873 na MFD, MicsanTrans v1.1Eur(BIG), content na SD
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
- Scorpio_cz
- Příspěvky: 678
- Registrován: 5.6.2008, 19:21
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
A já bych doporučoval používat hlavu na vyhodnocovaní "stavu a povahy" vozovky a na přizpůsobení rychlosti.
Navigace má být hlavně pomocník pro snadnější nalezení cesty do cíle cesty - myslet musí vždycky řidič.
Ať už se to udělá jakkoli, vždycky budou brblalové a mrmlalové kterým se to nebude líbit
Vlastně všechna tahle upozornění na radary i nebezpečná místa by řidič vůbec neměl potřebovat,
jet jako prase karbous a spolýhat na to že na mě navi zařve všude kde mám zpomalit je neskutečnej
hazard se zdravím a životama svým i okolí. Nebezpečná situace může nastat kdykoli.
Když vidí co se na silnicích děje, tak jsem z toho celkem smutnej, člověk už skoro nepotká "normálního"
řidiče který by na jedné straně respektoval předpisy, a na druhé straně jel plynule a trochu "rozumně".
Nad bezohledností, ale i nad "jízdou" některých řidičů mi celkem zůstává rozum stát
Omluva za offtopic, přeju všem hezké a ničím nezkažené svátky
Navigace má být hlavně pomocník pro snadnější nalezení cesty do cíle cesty - myslet musí vždycky řidič.
Ať už se to udělá jakkoli, vždycky budou brblalové a mrmlalové kterým se to nebude líbit
Vlastně všechna tahle upozornění na radary i nebezpečná místa by řidič vůbec neměl potřebovat,
jet jako prase karbous a spolýhat na to že na mě navi zařve všude kde mám zpomalit je neskutečnej
hazard se zdravím a životama svým i okolí. Nebezpečná situace může nastat kdykoli.
Když vidí co se na silnicích děje, tak jsem z toho celkem smutnej, člověk už skoro nepotká "normálního"
řidiče který by na jedné straně respektoval předpisy, a na druhé straně jel plynule a trochu "rozumně".
Nad bezohledností, ale i nad "jízdou" některých řidičů mi celkem zůstává rozum stát
Omluva za offtopic, přeju všem hezké a ničím nezkažené svátky
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Úsek - to mkbn - jsou místa, které svým profilem jsou nebezpečná. Uděláš náhled, vidíš volno, přerušovaná čára, tak pohoda, že. A najednou se před Tebou vyloupne osobák v protisměru, protože byl " v dolíku". Jedno místo jsem už popsal na mapě (POI bod zadal někdo jiný, já ne) a dále mám pocit, že na jihu čech mezi Táborem a Pískem je něco podobného. Ale už jsem tam dlouho nejel, tak to nevím na 100%. Shrnuto - rovný úsek, ale terénní vlny.
A ne vždy jsou v podobných místech značky zákaz předjíždění. Vůbec značky v ČR je kategorie sama pro sebe.
A já osobně než radary častěji aktualizuji právě nebezpečná místa.
A ne vždy jsou v podobných místech značky zákaz předjíždění. Vůbec značky v ČR je kategorie sama pro sebe.
A já osobně než radary častěji aktualizuji právě nebezpečná místa.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Toto chápu. Pokud je někde horizont s přerušovanou čarou tak je to opravdu nebezpečné místo a hlášení tam patří. Myslím že i vím o které místo mezi Táborem a Pískem se jedná. Ale tam bych z toho rozhodně úsek nedělal.
Mio C720, iGo8 8.3.2.64873 na MFD, MicsanTrans v1.1Eur(BIG), content na SD
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
MioMap 3.3, J&T 3.2a cz TMC
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Zajímavý článeček
http://www.novinky.cz/domaci/220752-ces ... useku.html
http://www.novinky.cz/domaci/220752-ces ... useku.html
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
vrána píše:Já můžu ležet akorát tak v lihu.
Tak, železniční přejezdy dokončeny.....
V souvislosti s vydáním nového Atlasu 2011 pro garminy, český garmin uvolnil i databázi železničních přejezdů s akustickým varováním, s vyznačením přejezdů, kde došlo k nehodám ap. - ke stažení zde: http://www.garmin.cz/kooperativa/
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Trochu se obávám, jestli je u nás vůbec nějaký přejezd, kde ještě k žádné nehodě nedošlo...
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32