Moje řeč. Když jedu a navigace hlásí nebezpečné místo, tak jednak vidím kde to hlásí (křižovatka, zatáčka, připojení atd.) a podle toho se zachovám. Hlavně je to varování obecné a vždy uberu plyn a zvýším pozornost.Mudrunka píše:při vší úctě nevím, Lépe řečeno nevím, co si mám o daném návrhu myslet. Když jedu tam, kde to neznám a navigace mě upozorní na „nebezpečné místo“ zvolním, zpozorním očekáváním nejhoršího. A o to asi tak jde a je zcela jedno, zda jde o nerovný povrch, či jiné nebezpečí. Nehledě na to, že druh nebezpečí jde většinou odhadnout. Tedy bych asi nerozděloval, pokud k tomu dojde, stejně si je sloučím do jedné kategorie.
Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
TT One XL (9.205) - Europe 860.3102
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
No hlavně když třeba na R7 u sjezdu na Kladno poznáš, jestli je tam krátký nájezd nebo aquaplaning... Dtto třeba na R4 u sjezdu na Mníšek. klidně si to sluč, ale někteří třeba vůbec nejezdí v dešti, tak ten aquaplaning nepotřebují .
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Pánové než nic neříkající hláška "Nebezpečné místo" je určitě lepší, když mi navigace zahlásí "Bacha ostrá zatáčka", "Tady kašlou na přednost" atd. atd. ev. ještě k tom mohu mrknout na ikonu. Než koukat a přemýšlet odkud co "může přilítnout" je tohle rozdělení konkrétnější a vede k podstatně menšímu snížení soustředění na jízdurapon píše:Moje řeč. Když jedu a navigace hlásí nebezpečné místo, tak jednak vidím kde to hlásí (křižovatka, zatáčka, připojení atd.) a podle toho se zachovám. Hlavně je to varování obecné a vždy uberu plyn a zvýším pozornost.Mudrunka píše:při vší úctě nevím, Lépe řečeno nevím, co si mám o daném návrhu myslet. Když jedu tam, kde to neznám a navigace mě upozorní na „nebezpečné místo“ zvolním, zpozorním očekáváním nejhoršího. A o to asi tak jde a je zcela jedno, zda jde o nerovný povrch, či jiné nebezpečí. Nehledě na to, že druh nebezpečí jde většinou odhadnout. Tedy bych asi nerozděloval, pokud k tomu dojde, stejně si je sloučím do jedné kategorie.
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Dovolím si nesouhlasit. Nejde o nic neříkající hlášku, jde o hlášku upozorňující na nebezpečí!
Jestli na nebezpečí kvakvaplaningu reagujete jinak, než na nebezpečí chodců a jiné zvěře na vozovce, tak OK, je nezbytné mít kategorii rozdělenou..... ale berte to trochu s nadhladem
Jinak rozdělení kategorie po(od)soudím, až budu mít pár úseků dle nového dělení otestovaných.
Dále se přimlouvám za hledání způsobu, jak označit úseky. Asi bych byl pro variantu 2), tj. POI brána, ale nemám představu, jak to zadávat - zautomatizovat, neboť by to po uživateli chtělo ručně zadat 4 body... docela nofriendly.
Jestli na nebezpečí kvakvaplaningu reagujete jinak, než na nebezpečí chodců a jiné zvěře na vozovce, tak OK, je nezbytné mít kategorii rozdělenou..... ale berte to trochu s nadhladem
Jinak rozdělení kategorie po(od)soudím, až budu mít pár úseků dle nového dělení otestovaných.
Dále se přimlouvám za hledání způsobu, jak označit úseky. Asi bych byl pro variantu 2), tj. POI brána, ale nemám představu, jak to zadávat - zautomatizovat, neboť by to po uživateli chtělo ručně zadat 4 body... docela nofriendly.
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
No já nevím, ale pokud ti připadá zadání 4 bodů nofriendly..... tak to nevím...., svoje kategorie jsem zadával všechny ručně, Míla-P s Gumajzem svoje hospody jakbysmet, dokonce pokud jim to čas dovolí některé osobně navštíví...... ony ty překlápěčky s různých databází přináší někdy problémy - dá se tady najít, jak takové zápisy vypadají.
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Až budeš mít naježděno tolik, co mají někteří z nás nacouváno, tak třeba pochopíš .eidz píše:Jestli na nebezpečí kvakvaplaningu reagujete jinak, než na nebezpečí chodců a jiné zvěře na vozovce, tak OK, je nezbytné mít kategorii rozdělenou..... ale berte to trochu s nadhladem
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Trochu se obávám, že TT má nějaké problémy se zobrazením více bodů ze stejné kategorie současně, alespoň ta moje verze TT7mobile záhadně ukazuje jen ten nejbližší. Narazil jsem na to na jednom kruhovém objezdu, kde je na každé straně jeden velký dopravní nesmysl, způsobující pravidelné dopravní nehody. Při simulaci průjezdu trasy to opravdu ukazuje jen ten, co je blíž, i když to zrovna není ten ve směru jízdy. Zkusím v nějaké zatím nezvěřejněné kategorii spáchat tu úsekovou bránu a uvidím, co to bude dělat.
Jinak dotaz pro TomTomáře - ukazujou ty vaše dospělé navigace dva blížící se body v jedné kategorii současně? Protože ta SW verze může bejt jiná - jedna je to už trochu stará vesta a druhak trochu jiná opereta...
Jinak dotaz pro TomTomáře - ukazujou ty vaše dospělé navigace dva blížící se body v jedné kategorii současně? Protože ta SW verze může bejt jiná - jedna je to už trochu stará vesta a druhak trochu jiná opereta...
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
No, tohle spadá pode mě, takže bude úplně stačit, když uživatel nebude jelito, které pošle jediný POI a napíše k tomu "úsek", aniž by navíc alespoň upřesnil, kterým směrem... takže mi stačí jakkoliv vyznačit začátek a konec a já už si ten zbytek dodělám sám, tolik toho zase nechodí.eidz píše:Dále se přimlouvám za hledání způsobu, jak označit úseky. Asi bych byl pro variantu 2), tj. POI brána, ale nemám představu, jak to zadávat - zautomatizovat, neboť by to po uživateli chtělo ručně zadat 4 body... docela nofriendly.
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Takže nejenom že znáte zpátečku, ale dokonce ji umíte i použít! Úžasné... To já oní jenom četl na internetu, ale kde ji v autě mám, to netuším...Docent píše: Až budeš mít naježděno tolik, co mají někteří z nás nacouváno, tak třeba pochopíš .
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
...teda, vy makáte...já se bohužel teď nemohu přidat. Jak jsem psal dříve, mám moc učení-mučení- tak zdar chlapi....
Garmin Nüvi 670FM - Atlas CZ 8NT, Topo CZ3, Adresy CR1, CNE NT 2010.10 Central & East
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Předělal jsem názvy POI v těch "mých" nebezpečnomístních kategorií podle návrhu freewalla tak, aby se u některých navigací správně zobrazoval informační popis blížícího se bodu na displeji. Mám teď ale trochu honičku, takže zatím jsem moc nepokročil s doděláním těch zbývajících necelých sto záznamů, uvidíme v neděli.
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Takže rozdělení bylo dokončeno a původní kategorie CZ-Nebezpecna_mista, ve které nic nezbylo, byla smazána (totéž učiňte ve svých krabičkách).
Vyvstal tu trochu problém s kategorií Zpomalovaci_retardery, kterou někdo založil a pokud by obsahovala jen retardéry, které jsou nějak nebezpečné (jednou jsem si teda fakt šeredně skočil a to jsem jel jen 40), tak koliduje s Nebezpecna_mista-povrch_vozovky, kde už nějaké takové skokánky jsou. Anebo bych navrhnul z toho udělat další podkategorii nebezpečných míst Nebezpecna_mista-retardery? Věřím tomu, že takových těch skokanských dlouhých, co nejsou moc vidět (hlavně v noci), by se pár našlo. Otázkou je, zda těch opravdu záludných bude dost na novou podkategorii (zatím jsem v původních záznamech ve staré kategorii našel celé dva...) Zase komu by se to zdálo zbytečné, může si to sloučit, že jo. Jde ale o to, že zrovna nejrozšířenější TomTom neumí zobrazit popis blížícího se bodu a tudíž zde se ty jednotlivé kategorie docela hodí. Komu se to zobrazuje (Garmin, asi Automapa, Docente?), ten si to klidně může sloučit a kouknout na displej, ale já osobně to mám raději takhle zvlášť. A teď babo raď.
Čekám váše návrhy, pak bychom zkusili zapůsobit na autora těch retardérů, co s tím jako vůbec zamýšlí - ostatně, to bychom mohli hned, ale mně na SZ neodpovídá a Gumajzovi taky ne... možná je ale jen na víkend mimo civilizaci, uvidíme.
Vyvstal tu trochu problém s kategorií Zpomalovaci_retardery, kterou někdo založil a pokud by obsahovala jen retardéry, které jsou nějak nebezpečné (jednou jsem si teda fakt šeredně skočil a to jsem jel jen 40), tak koliduje s Nebezpecna_mista-povrch_vozovky, kde už nějaké takové skokánky jsou. Anebo bych navrhnul z toho udělat další podkategorii nebezpečných míst Nebezpecna_mista-retardery? Věřím tomu, že takových těch skokanských dlouhých, co nejsou moc vidět (hlavně v noci), by se pár našlo. Otázkou je, zda těch opravdu záludných bude dost na novou podkategorii (zatím jsem v původních záznamech ve staré kategorii našel celé dva...) Zase komu by se to zdálo zbytečné, může si to sloučit, že jo. Jde ale o to, že zrovna nejrozšířenější TomTom neumí zobrazit popis blížícího se bodu a tudíž zde se ty jednotlivé kategorie docela hodí. Komu se to zobrazuje (Garmin, asi Automapa, Docente?), ten si to klidně může sloučit a kouknout na displej, ale já osobně to mám raději takhle zvlášť. A teď babo raď.
Čekám váše návrhy, pak bychom zkusili zapůsobit na autora těch retardérů, co s tím jako vůbec zamýšlí - ostatně, to bychom mohli hned, ale mně na SZ neodpovídá a Gumajzovi taky ne... možná je ale jen na víkend mimo civilizaci, uvidíme.
TomTom GO 930T, NC 9.510, mapa Central Europe, RDS-TMC, 2x Brodit + ProClip
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Xiaomi MI2S + app. Be On Road, Aponia, Waze
MS Windows 7 prof. 64bit, Opera 32
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
Já jsem to smazal, protože jsem došel k závěru, že je to zbytečná práce. Pokud by to mělo být komplet, tak bych jich bylo x stovek, zpravidla je v to v husté zástavbě, kde člověk jezdí normálně a pokud někdo ví a nějakém fakt průserovém retarderu, tak ať to dá do nějaké nerovnosti nebo co tu všechno máme
Sygic, TT One mobile
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
v Huawei Ascend Mate 7 Android 6.0 MM
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
jj, AutoMapa zobrazuje i popisy POI, ale při jízdě se to moc dobře studovat nedá. Jinak v zástavbě tyhle šílenosti někdy nejsou, např. na Dobříši je u rybníka, široko daleko žádné obydlí. Moc pěkně jsem tam nadskočil, až jsem si rozbil lahváče v kufru . Takže já bych tu kategorii nezatracoval, sám jsem jí měl udělanou soukromě v navigaci.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Nebezpečná místa - návrh na rozdělení
A jste v kruhu, protože právě před nedávnem jste mi argumentovali, že je potřeba mít nebezpečná místa rozdělený....
Právě nová subčást retardér je toho příkladem - aby to zahrnovalo každý práh je asi nesmyslný, navíc každý práh není nebezpečný. A ty fakt nebezpečný můžou být v celku...
Ale založili jste rozdělením nový problém - lidi si pletou nebezpečný části s každou částí, která není rovná. Např. bod 55733 v nebezpecna_mista-zatacka. Popis bodu je Vynášející zatáčka-nebezpečný horizont a v poznámce (kterou už Garmin nezobrazí je nejsou vidět auta stojící za horizontem). Takhle od stolu fakt průserové místo, že. Bohužel realita je taková, že je tam 40. Pokud tam někdo valí 100, neboť je to odbočení z dvouproudé silnice, kde 90 je rychlost, kterou nikdo nejede, tak fakt je to nebezpečný. Pokud v odbočovacím pruhu respektuje 40, tak zatáčka není nebezpečná, ROZHODNĚ není vynášející (osobák v 60 je OK, kamion je už věc jiná, ale proto tam je 40) a z nebezpečného horizontu se stává běžná dopravní situace...
Naopak fakt vynášející zatáčka, kde už ležel i mix naboku, furt nic.
Nebo bod 119457 v CZ-Nebezpecna_mista-povrch_vozovky. To už pak založte kategorii povrch vozovky_rovný, bude to kratší a vše ostatní budou vyjeté koleje.... (opět tento úsek bych charakterizoval jako nebezpečný z jiného důvodu, než povrch).
Právě nová subčást retardér je toho příkladem - aby to zahrnovalo každý práh je asi nesmyslný, navíc každý práh není nebezpečný. A ty fakt nebezpečný můžou být v celku...
Ale založili jste rozdělením nový problém - lidi si pletou nebezpečný části s každou částí, která není rovná. Např. bod 55733 v nebezpecna_mista-zatacka. Popis bodu je Vynášející zatáčka-nebezpečný horizont a v poznámce (kterou už Garmin nezobrazí je nejsou vidět auta stojící za horizontem). Takhle od stolu fakt průserové místo, že. Bohužel realita je taková, že je tam 40. Pokud tam někdo valí 100, neboť je to odbočení z dvouproudé silnice, kde 90 je rychlost, kterou nikdo nejede, tak fakt je to nebezpečný. Pokud v odbočovacím pruhu respektuje 40, tak zatáčka není nebezpečná, ROZHODNĚ není vynášející (osobák v 60 je OK, kamion je už věc jiná, ale proto tam je 40) a z nebezpečného horizontu se stává běžná dopravní situace...
Naopak fakt vynášející zatáčka, kde už ležel i mix naboku, furt nic.
Nebo bod 119457 v CZ-Nebezpecna_mista-povrch_vozovky. To už pak založte kategorii povrch vozovky_rovný, bude to kratší a vše ostatní budou vyjeté koleje.... (opět tento úsek bych charakterizoval jako nebezpečný z jiného důvodu, než povrch).
Garmin nüvi 3790T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost
Garmin nüvi 765T - minulost