Různé z oblasti navigací
Různé z oblasti navigací
Omlouvám se, ale v sekci TOMTOM jsem vhodnou rubriku nenašel, tak zakládám nové vlákno.
Bez komentáře:
TomTom propadl v uznávaném testu navigací. Uvolnil místo Navigonu
http://mobil.idnes.cz/tomtom-propadl-v- ... vigace_kor
Bez komentáře:
TomTom propadl v uznávaném testu navigací. Uvolnil místo Navigonu
http://mobil.idnes.cz/tomtom-propadl-v- ... vigace_kor
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Různé z oblasti navigací
to jsem rád za daný odkaz. Některými jedinci tady jsem byl skoro i persekuován za můj názor týkající se kvalit Velkýho Tomíka, nikdo se mě nezastal a hle, ono je to nakonec černé na bílém
HW: Samsung Omnia i900
SW: Route66; iGO 8; TT 7.450 a na staré mašině NAVIGON 6.2 + POI Warner3; AutoMapa; ViaGPS 1.5; Dynavix 7 v.2.3 ČR
SW: Route66; iGO 8; TT 7.450 a na staré mašině NAVIGON 6.2 + POI Warner3; AutoMapa; ViaGPS 1.5; Dynavix 7 v.2.3 ČR
Re: Různé z oblasti navigací
No ještě aby v německém testu propadla německá navigace
Já mám prakticky všechny kromě Navigonu (několik jsem pouze testoval) a Automapy na PDA a doporučuji všem TT, což ovšem nic neznačí, ale zaujatý nejsem
Já mám prakticky všechny kromě Navigonu (několik jsem pouze testoval) a Automapy na PDA a doporučuji všem TT, což ovšem nic neznačí, ale zaujatý nejsem
Re: Různé z oblasti navigací
Njn, opět se potvrdil můj skromný názor, že mám vždycky pravdu .
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Různé z oblasti navigací
Toto je již probíráno v jiném vlákně.
Výsledek testů je prapodivný, TomTom v něm "propadl" že se neudržel na skle.
Výsledná známka při prozkoumání všech známek je mírně řečeno podivná.
Ale hlavně -> v oblasti, proč (alespoň já :- ) si lidi kupují navigaci, tedy v navigování jednoznačně vyhrál
Výsledek testů je prapodivný, TomTom v něm "propadl" že se neudržel na skle.
Výsledná známka při prozkoumání všech známek je mírně řečeno podivná.
Ale hlavně -> v oblasti, proč (alespoň já :- ) si lidi kupují navigaci, tedy v navigování jednoznačně vyhrál
Re: Různé z oblasti navigací
Přestaňte hanět cokoliv. Všichni víme, jak to je. I sám Docent uznává, že TT je jednoduchý, a co se týče instalace bodů zájmu, je tato jedna z nejjednodušších. Ne-li přímo úplně nejjednodušší...A sami víte, že každý používá to, co mu vyhovuje. Lidi, kteří staále a programově něco haní, ukazují, že je v tom pak už něco osobního, a s nestranným názorem to nemá nic společného. A my tady bychom měli názor mít aspoň trochu nestranný....Jsme tu pro majitele všech navigací.... p.s. měl jsem tři TomTomy, a ze skla mi nespadl ani jediný....
Re: Různé z oblasti navigací
Díky za poklonu . TomTom byla první navigace, kterou jsem kdy viděl, ještě v dobách, kdy jsem měl o existenci PDAčka jen matné tušení . Brácha vozil auta z ciziny, tak mne požádal, abych mu nějakou navigaci sehnal, a v Annonci jsem objevil za slušnou cenu právě TomToma na nějakém iPAQu, už ani nevím jakém. Nějakou dobu jsem TT sám používal, ale pak jsem objevil iGO, a to mně sedlo více, jsem prostě hračička. Předváděl jsem ho i bráchovi, ale tomu kvůli jednoduchosti sedí víc TT, je výbornej automechanik, ale na PC prostě kopyto, u mne je to naopak . A TomToma si nemůže vynachválit...Gumajz píše:I sám Docent uznává, že TT je jednoduchý,
Takže já neříkám, že TT je špatná navigace, mně prostě nevyhovuje jeho způsob výpočtu trasy, nemám ani Porsche, ani SUVčko, mně v něm chybí optimální trasa... I když dnes je algoritmus třeba jiný, já TT opustil ve verzi tuším 6.032.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Různé z oblasti navigací
Přiznám se, že jsem odkaz na test dal v očekávání diskuse-
Můj názor je ten, že každý test má takovou vypovídací hodnotu, jakou si autor testu určí. Tedy otázkou je, zda priority autora testu jsou prioritami i široké skupiny uživatelů navigací - z toho vyplývá, že ne každý test nutně musí vystihovat skutečnost.
Pokud byl hlavní důvod propadu TomToma držák a jeho občasné odpadnutí, je to mimo jiné problém testujícího. V mém autě jsem to vyřešil tak, že jsem sklo odmastil obyčejným jarem, a na mírně navlhčené sklo přitiskl držák. Drží jak přilepený několik měsíců...
- Uživatelské rozhraní, nemám připomínky. Ovládání TomToma mi vyhovuje, jsem s ním spokojený.
- Co se navigování týká, každá navigace má své mouchy. Je to zřejmě o tom, jakou váhu dá programátor navigačního software různým omezujícím prvkům pro navigaci. U TOmToma je u nejrychlejší trasy zřejmě maximálně preferován dojezdový čas a z toho pak občas "vyleze" trasa např. o 2 minuty kratší a o 40 km delší. Volba takzvané ekonomické trasy, která by tohle eliminovala by moc prospěla. Navíc bych uvítal, kdyby hlavně na státních silnicích NErychlostního typu bylo penalizováno odbočení doleva.
- U TomToma oceňuji klady, které u jiných navigací nejsou, např. záruka 30 dnů na aktuální mapy, funkce MapShare, a pro některé i služba IQ ROutes, kterou osobně nepreferuji.
MYslím si, že pokud bych se měl rozhodovat na základě uvedeného článku bylo by to rozhodnutí přinejmenším unáhlené.
Můj názor je ten, že každý test má takovou vypovídací hodnotu, jakou si autor testu určí. Tedy otázkou je, zda priority autora testu jsou prioritami i široké skupiny uživatelů navigací - z toho vyplývá, že ne každý test nutně musí vystihovat skutečnost.
Pokud byl hlavní důvod propadu TomToma držák a jeho občasné odpadnutí, je to mimo jiné problém testujícího. V mém autě jsem to vyřešil tak, že jsem sklo odmastil obyčejným jarem, a na mírně navlhčené sklo přitiskl držák. Drží jak přilepený několik měsíců...
- Uživatelské rozhraní, nemám připomínky. Ovládání TomToma mi vyhovuje, jsem s ním spokojený.
- Co se navigování týká, každá navigace má své mouchy. Je to zřejmě o tom, jakou váhu dá programátor navigačního software různým omezujícím prvkům pro navigaci. U TOmToma je u nejrychlejší trasy zřejmě maximálně preferován dojezdový čas a z toho pak občas "vyleze" trasa např. o 2 minuty kratší a o 40 km delší. Volba takzvané ekonomické trasy, která by tohle eliminovala by moc prospěla. Navíc bych uvítal, kdyby hlavně na státních silnicích NErychlostního typu bylo penalizováno odbočení doleva.
- U TomToma oceňuji klady, které u jiných navigací nejsou, např. záruka 30 dnů na aktuální mapy, funkce MapShare, a pro některé i služba IQ ROutes, kterou osobně nepreferuji.
MYslím si, že pokud bych se měl rozhodovat na základě uvedeného článku bylo by to rozhodnutí přinejmenším unáhlené.
zdraví Tonny,
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Není všechno zlato, co se třpytí a nemusí být všechno pravda, co je některými na foru psáno...
Re: Různé z oblasti navigací
Již jsem také vyzkoušel řadu navigací. Pokud se týká odpadnutí ze skla, občas odpadne téměř každá navigace (ale to bylo ještě v dobách, kdy jsem nechával držáky na skle v autě. Poté co mi ho vykradli už tak nečiním). Někdy je pak problém, že stačí mírně orosené sklo a držák hůře drží. Ale to jsou všechny věci technického rázu a při troše šikovnosti normálně řešitelné.
Pokud se týká vlastní navigace, v současné době používám TomTom na komunikátoru a Mio na delší cesty. Každá navigace má svý, ale pokud se týká "user interface", tak tady asi skutečně vede TT. Já osobně mám taky radši (jako Docent) Mio, jsem taky hračička.
Pokud se týká vlastní navigace, v současné době používám TomTom na komunikátoru a Mio na delší cesty. Každá navigace má svý, ale pokud se týká "user interface", tak tady asi skutečně vede TT. Já osobně mám taky radši (jako Docent) Mio, jsem taky hračička.
MDA Compact III (Artemis), 6 GB microSDHC, pouzdro Krussel, TT 6.2
N73, 2GB miniSD, TT, Garmin Nuvi 670, MIO C720
SKYPE - rippel.milan
N73, 2GB miniSD, TT, Garmin Nuvi 670, MIO C720
SKYPE - rippel.milan
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Různé z oblasti navigací
Trochu z jiného soudku
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/167 ... lejsi.html
http://www.novinky.cz/internet-a-pc/167 ... lejsi.html
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Různé z oblasti navigací
A jejda, to tady máme za chvíli dalšího registrovaného s dotazem, jakou si má koupit :
"Do dneška jsem navigaci nepotřeboval, ale musím přiznat, že občas by se hodila. Kolik pak to asi stojí?"
"Do dneška jsem navigaci nepotřeboval, ale musím přiznat, že občas by se hodila. Kolik pak to asi stojí?"
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Různé z oblasti navigací
Zdravím tímto všechny POIáky. Nejsem členem téhle komunity dlouho, ale tyto prázdniny jsem začal více využívat navigaci a POI stažené z tohoto webu. Mám maličký postřeh, který by možná stál za zvážení. Jde o to, že navigace tu používané jsou asi ponejvíc automobilové, tak si myslím, by bylo lepší u takových POI jako je třeba hrad nebo zámek nedávat do souboru přímo souřadnice příslušné památky, ale nejbližšího parkoviště. Můžu vám říct, že není nic horšího, když vás navigace vede co nejblíž ke hradu a to cestou necestou. Pak zjistíte, že parkoviště je na úplně opačný straně a že musíte jet zpátky pár kiláků, abyste to objeli. Co jsem stačil vypozorovat, místa jsou tak i tak. U zámků je to většinou fuk, ale hrad, zřícenina nebo rozhledna to už může být oříšek. Nechci po nikom, aby celý databáze opravoval, ale co si tuhle maličkost dohodnout jako pravidlo? (teda pokud již stanoveno není a bývá tedy porušováno). Díky a hodně šťastných kiláčků všem.
- Jirásek
- Příspěvky: 2963
- Registrován: 25.11.2006, 15:31
- Bydliště: matička stověžatá Praha, destinace Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Různé z oblasti navigací
Zdravím, toto se tu již obecně řešilo, jestli si pamatuji dobře tak v tvorbě.
Právě proto, že tyto poi (BZ) jsou především turistického charakteru, došlo se ke konsensu zadávat souřadnice co nejpřesněji na daný objekt. Při plánování si mohu trasu prohlédnout a případně korigovat.
Ono je hezké že přijedu k rozhledně na parkoviště, ale kolikrát je k rozhledně ješte hodně dlouhý kousek pěší chůze a mnohdy pokud nevím kudy se vydat .......
Právě proto, že tyto poi (BZ) jsou především turistického charakteru, došlo se ke konsensu zadávat souřadnice co nejpřesněji na daný objekt. Při plánování si mohu trasu prohlédnout a případně korigovat.
Ono je hezké že přijedu k rozhledně na parkoviště, ale kolikrát je k rozhledně ješte hodně dlouhý kousek pěší chůze a mnohdy pokud nevím kudy se vydat .......
TomTom GO 1005T;Garmin eTrex Vista HCx; Samsung Galaxy3; PC: Win7, Win8, Android
Re: Různé z oblasti navigací
Už se to tady řešilo... Jsou to souřadnice, tudíž se zadávají souřadnice objektu a ne parkoviště, kam dojede líný autoturista . Příslušné parkoviště se může zadat do parkovišť a do popisu bodu se uvede, k čemuže to parkoviště je... Takto je tam např. 6 parkovišť - východisk k rozhlednám.
Lidstvo vyhyne na vlastní blbost. Příspěvky některých uživatelů (nejen) na tomto fóru jsou toho jasným důkazem .
Re: Různé z oblasti navigací
Máte částečně pravdu. Jenže většinou právě od parkoviště už bývaj cesty značený. Samozřejmě, že logicky by měly být k dispozici souřadnice toho kterýho objektu. Jen jsem se domníval, že když jsou to body pro AUTONAVIGACI, tak jsou určeny pro línýho autoturistu. No nic, až se mi zase povede dojet až na nádvoří, mám ještě jiný prostředky jak se vyhnout pokutě.