Nemám zkušenosti s touto navigací. Z turistických znám pouze Garmina E-trex.
Pokusím se však na některé otázky odpovědět:
1. Nevím, zda se dá u této navigace nastavit atmosferický tlak. Nicméně, 970 hPa nemusí být blbost. Jedná se o skutečný tlak okolí, nikoliv o tlak přepočtený na hladinu moře (udávaný meteorology). Netuším v jaké nadmořské výšce se pohybuješ, ale tato hodnota může být reálná.
2. Maximální rychlost.
Pravděpodobně navi chytla občas špatný signál, respektive méně satelitů, došlo ke špatnému výpočtu bodu a skokové změně pozice (třeba o 50m). A protože se jedná o maximální rychlost, logicky mezi těmito dvěma body je skokově rychlost větší, než rychlost chůze. Zajímavější je průměrná rychlost. S tím souvisí i celková vzdálenost. Pokud navi takto občas "ustřelí", načte samozřejmě vzdálenosti, které ve skutečnosti nikdo neušel.
Navigace by mohla umět exportovat zaznemanonou trasu třeba ve formátu *.kml a ten lze lehce prohlížet v GoogleEarth. Pak by bylo jasné, jaký pohyb a trasu vlastně navi zaznamenala.
3. Cesta do práce - jak byla navigace převážena? V kapse, nebo na řídítkách kola. To má velký vliv na příjem signálu. Samozřejmě bylo i jiné postavení satelitů, mohlo jich být viditelných daleko méně a nízko nad horizontem. Co okolní zástavba, netuším kudy vede "cesta do práce". Doporučuji před cestou počkat, aby navigace dobře zalogovat satelity, za pohybu se loguje daleko hůře a trvá to déle.
Ono radit v takovémto případě, kdy je dotaz velice obecný, je těžké. Křišťálová koule jaksi chybí v mém vybavení.
Doporučuji pro lepší pochopení fungování GPS (to opravdu nemyslím ironicky) -
viewtopic.php?f=6&t=1083¨
Edit: A ještě manuál -
http://www.navilock.de/support/conformity.html?id=11